Bolec mocujący siłownik klapy bagażnika- odkręcony...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • poprostubartek
    Classic
    • 2017
    • 9

    Bolec mocujący siłownik klapy bagażnika- odkręcony...

    A po co tak często?
    Podobno większe napięcie idzie na świecę aby wytworzyć iskrę przy pracy na gazie. Są to zalecenia Landi Renzo - więc o dokładniejszą odpowiedź proponuję zwrócić się do nich.
  • poprostubartek
    Classic
    • 2014
    • 2

    #2
    Bolec mocujący siłownik klapy bagażnika- odkręcony...

    Witajcie,

    jestem tu dokładnie od kilkudziesięciu minut, ale już zdążyłem sprawdzić posty i nie wynalazłem opisu postępowania jak w moim przypadku.
    W mojej skodzie octavii II combi nie zauważyłem, że bolec trzymający siłownik tylnej klapy ten znajdujący się w tylnym słupku poluźnił się, a teraz całkiem rozkręcił.
    Potrzebuje więc jakiś informacji jak rozebrać tapicerkę na tym słupku powyżej oświetlenia bagażnika żeby go ponownie przykręcić. Nie chcę pozrywać jakiś mocowań ani czegoś połamać.
    Proszę o informację o kolejności postępowania w moim przypadku. Czy są jakieś ukryte śrubki itp.
    W razie potrzeby mogę zrobić zdjęcia tych okolic.

    Może jest gdzieś na forum opublikowany jakiś dokument np. pdf jak się za to zabrać?


    Z góry dziękuję za pomoc.
    Bartek

    Komentarz

    • Wojtenio
      L&K
      • 2012
      • 1095
      • Octavia III (5E3)
      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

      #3
      A po co chcesz rozbierać tapicerkę ? . Ten bolec ( czop kulisty ) jest wkręcany już w gwint znajdujący się w nadwoziu ( w klapie też tak jest ) . Wystarczy rozpiąć go od siłownika , wkręcić w nadwozie ( jest na nim miejsce na klucz ) i zapiąć siłownik .

      I to cała naprawa .

      A co do szukania to słabo szukałeś , bo w tym wątku miał byś odpowiedź .

      Komentarz

      • poprostubartek
        Classic
        • 2014
        • 2

        #4
        Właśnie wracam z samochodu i niestety nie ma tam gwintu. Myślałem, że jakaś domowa przeróbka była robiona przez poprzedniego właściciela. Jednak nie widać śladów żadnej ingerencji (lakier cały, nie ma śladu nawiercania itp.) Dla pewności sprawdziłem drugą stronę i jest to samo... tak więc muszę jakoś do tego miejsca znaleźć podejście żeby skontrować kluczem nakrętkę i wogóle ją jakoś tam włożyć.

        Mimo wszystko dzięki za sugestię. Czekam na jakieś dalsze podpowiedzi.
        Bartek

        Komentarz

        • Nedar
          Ambiente
          • 2009
          • 209
          • Octavia II combi (1Z5)
          • BKD 2.0 TDI 140 KM

          #5
          Wojtenio ma rację.

          Od spodu blachy zgrzana jest nakrętka. W nią wkręca się czop kulisty.
          Poniżej masz rysunek z ELSA. Program nie wyróżnia wersji kombi i liftback. Schemat jest jednakowy dla obu typu nadwozi.
          Jeżeli jest tak jak mówisz, oznacza to duży kłopot. Musisz zdemontować tapicerkę słupka i sprawdzić, czy przez któryś otwór montażowy będziesz mógł nakręcić na czop nakrętkę.
          Załączone pliki

          Komentarz

          Pracuję...